6er i fysikk 2 og Matte R2

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
rembrandt
Descartes
Descartes
Innlegg: 425
Registrert: 10/11-2011 08:47

Hei,

Jeg lurer på om noen på forumet kan gi meg tips for hvordan jeg skal klare å få 6er i både fysikk 2 og matte R2 dette semesteret høst 2013.

Ser frem til gode svar.

På forhånd takk...
When men, even unknowingly, are to meet one day, whatever may befall each, whatever the diverging paths, on the said day, they will inevitably come together in the red circle.
Hoksalon
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 265
Registrert: 03/08-2010 22:12

Tar du opp fagene?

Bøkene i R2 og Fysikk 2 har som regel ganske greie oppgaver og hvis du sitter 5-6 timer hver dag med oppgaver i hver av bøkene så er du sikkert ferdig med pensum i løpet av to-tre måneder. Ellers anbefaler jeg å gjøre matematikk og fysikk til en interesse framfor et fag, da blir det mer interessant og du lærer raskere.
mikki155
von Neumann
von Neumann
Innlegg: 549
Registrert: 05/02-2011 12:36
Sted: Trondheim

Enig med Hoksalon. Du burde også gjøre eksamensoppgaver, og forstå de fullstendig. Noen av oppgavene er mye vanskeligere enn andre, f. eks. er eksamen i FY2 for vår 2012 særdeles tyngre enn den for fjoråret.
Fysikk og matematikk (MTFYMA, Sivilingeniør/Master 5-årig) ved NTNU
Svar