HJELP !!

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Vi ser at enkeltpersoner tar tak for å komplettere løsningsforslagene våre. Takk for det, vi er veldig takknemlige. Vi minner om at sidene våre nå er en Wiki der alle kan bidra. Det er daglige innmeldinger, men det er få som bidrar. Vi har ambisjoner om å være den beste norske matematikksiden på nett. Vi trenger all den hjelp vi kan få. Dersom noen kunne tenke seg å se på S1 og S2 ville vi bli veldig glade.

Takk.

Kenneth
Gjest

Hallais,
jeg prøvde å løse noen oppgaver på S1, men så allerede med engang at jeg ikke fikk til noen fine svar, altså måten man skriver svar på med tex-editor osv.
Er det noen instruks til dette?
Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4559
Registrert: 12/12-2008 12:44

Skal se om jeg får tatt en runde igjen snart. Hadde vært litt mer oppmuntrende å skrive inn løsningsforslag dersom det hadde vært en mal og norm for oppsett, hvordan å skrive inn ligninger, konvensjoner for språkføring og grafer etc. Har tidligere følt at det har vært et virvar av stiler på løsningsforslagene der.

EDIT: selv har jeg prøvd å føre et konsekvent, formelt og minimalistisk språk, og alle grafer er fra python.
ThomasSkas
Galois
Galois
Innlegg: 598
Registrert: 09/10-2012 18:26

plutarco skrev:Skal se om jeg får tatt en runde igjen snart. Hadde vært litt mer oppmuntrende å skrive inn løsningsforslag dersom det hadde vært en mal og norm for oppsett, hvordan å skrive inn ligninger, konvensjoner for språkføring og grafer etc. Har tidligere følt at det har vært et virvar av stiler på løsningsforslagene der.

EDIT: selv har jeg prøvd å føre et konsekvent, formelt og minimalistisk språk, og alle grafer er fra python.
Hei,
hva er det du gjør/bruker når du lager løsninger til oppgaver på wikien? Altså, hvordan får du det til å se oversiktlig og matematisk ut? Slik som Tex-Editor.
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

Selv foretrekker jeg full latex, mtp formatering,
typografi, grafer osv. Bare det å ha bra kerning gjør
ting mye enklere. I tilleg til å kunne definere
egne kommandoer og definisjoner. I tillegg til at det ser noe
penere ut (personlig mening).
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Vi TROR nå at de fem siste løsningsforslagene i R1 (eksamen) er feilfrie og komplette. Arbeidet fortsetter med S1 og R2.
KM
Svar